Известие

Collapse
No announcement yet.

Диодни мигачи - някой слагал ли е?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ---
    Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 21:55.
    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
      Проверката за изгоряла крушка е по всоката честота на мигане. Така е от доста време насам при автомобилите от по ниськ клас. И това защото мигачите са важни, не забравяйте.
      Слагането на резистор паралелно на крушката обезсмисля цялата интервенция. Отделно резистор сьс стоиност 0.3 - 0.9 ома ще доведе единствено до издаряне на предпазител.
      Тонов ви е дал жокер ако сте много настоятелни.
      Нямам достатъчно познания за да споря но ще попитам: А ако резистора е вързан последователно с крушката, така, че общата стойност да се доближи до тази на обикновената крушка няма ли да стане
      145 1.6 boxer
      146ti

      Comment


      • #18
        Диодните са с доста по-голямо съпротивление от крушка, няма как да стане с последователен резистор. Слага се паралелен, със стойност малко по-голяма от съпротивлението на крушката, която е заместена със светодиодна. Ориентировъчно за 21 вата крушка, резисторът е около 12-15 ома и с подходяща мощност (поне 10 вата). Иначе просто ще се стопи. При такъв монтаж НЕ МОЖЕ да се регистрира изгоряла крушка, а и резисторът пече мъжки.

        Продължавам да твърдя, че е по-добре да се смени шунтът на релето.
        166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
        ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

        Comment


        • #19
          ---
          Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 22:00.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • #20
            Май да си пусна нова тема. Аз лично разбрах за шунта още от първия пост на тонов и така ще го направя.

            Въпроса в момента е какво мога да сторя с две крушки BAX9S, които имам
            Alfa Romeo 146 1.8 16V TwinSpark

            Comment


            • #21
              Не казваш каква еквивалентна мощност са, ама мисля ще са ти слаби за мигачи. Евентуално би могъл да ги пригодиш за страничните.
              166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
              ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

              Comment


              • #22
                Значи да взема да си призная просто не знам какъв е този "шунт" и как се сменя и за това разтягам разни теории, ако не ви притеснява дайте малко инфо аз като имам време ще го направя и ще пусна обяснение за да се реши проблема веднъж завинаги.
                Иначе на мен повече ми харесва, а не е въпрос какво ще си помислят хората около мене. Виж вече за употребата на мигачи, като цяло е друга тема и не мисля, че е гъзарско, а е малоумно да не ги ползваш. Даже като се замисля, ако развиеме темата може да почнат да се кефят и да гъзареят с диодните мигачи и току-виж почнали повече да ги ползват
                145 1.6 boxer
                146ti

                Comment


                • #23
                  В случая "шунт" е една калибрирана метална пластинка вътре в релето на мигачите. През нея минава всичкия ток, електрониката го мери и "преценява" дали всички крушки светят. Ако искаш да сложиш диодни крушки, въпросната пластинка се сменя с резистор (по правило токът през една диодна крушка е в пъти по-малък и електронната схема го възприема като изгоряла крушка). С резистор електрониката в релето продължава да отчита "нормални" стойности на тока и мигачите не цъкат по-бързо.

                  Нямам отворено реле подръка, та да снимам
                  166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                  ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                  Comment


                  • #24
                    Шунта е едно парче тел, вътре в релето. През него минава тока от крушките и отложения пад върху него служи за регулиране на честотата на мигане.
                    Диодните крушки имат много малък ток и естествено ще се отлага много малък пад върху шунта.
                    Слагането на шунтиращи резистори на крушките е идиотизъм по презумпция.
                    Правилната посока е увеличаване на съпротивлението на шунта!
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #25
                      ОК значи отивам да взема едно реленце и ще го мъча пък да видиме какво ще стане. Не, че си нямам друга работа, ама ей така за спорта
                      А този резистор, който се слага на шунта с какви параметри трябва да бъде
                      145 1.6 boxer
                      146ti

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                        Не казваш каква еквивалентна мощност са, ама мисля ще са ти слаби за мигачи. Евентуално би могъл да ги пригодиш за страничните.
                        H6W пише, че са. ето линк
                        Тези в плафоните дали и те са по 6W да ги пригодя за там... ?
                        Alfa Romeo 146 1.8 16V TwinSpark

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от CHILIEV Покажи съобщение
                          H6W пише, че са. ето линк
                          Тези в плафоните дали и те са по 6W да ги пригодя за там... ?
                          В описанието пише - крушки за габарити. Демек са слаби
                          В плафона са съвсем други

                          Първоначално публикувано от shagrath Покажи съобщение
                          ОК значи отивам да взема едно реленце и ще го мъча пък да видиме какво ще стане. Не, че си нямам друга работа, ама ей така за спорта
                          А този резистор, който се слага на шунта с какви параметри трябва да бъде
                          Не помня точно, беше нещо около 0,5-1 ом. Вземи си първо диодните да ги видим какви са, според тях се смята.
                          Last edited by tonov; d.m.y г., 21:18.
                          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                          Comment


                          • #28
                            Ясно. Благодаря, Тонов
                            Alfa Romeo 146 1.8 16V TwinSpark

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                              В описанието пише - крушки за габарити. Демек са слаби
                              В плафона са съвсем други



                              Не помня точно, беше нещо около 0,5-1 ом. Вземи си първо диодните да ги видим какви са, според тях се смята.
                              Като никога не минава без реглаж на място!
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X